Pages

1 May 2012

Hanya Tinggal Satu

Salam and peace. Aku dah lalu banyak benda yang susah. Tapi benda yang paling susah kalau benda tu buat aku tak boleh aku pergi ke depan.

Ya, dukacita dimaklumkan aku dah ditolak tawaran untuk ke Maktab Perguruan dan Matrikulasi. Yang aku dapat cuma ke Tingkatan 6. Dan itu bukanlah apa yang aku harapkan. Aku harapkan tempat yang lebih baik.

Aku bukan kata Tingkatan 6 tu tidak baik. Tidak sama sekali. Cuma itu bukan tempat yang aku idamkan. Aku mahukan tempat pembelajaran yang aku suka. Bukan berpakaian sekolah. Aku cuma inginkan kelainan ketika belajar didalam kelas. Pakai baju T-shirt bebas, seluar slack bebas and so on. Tapi apa yang aku dapat sama macam aku alami dahulu.

Tapi apakan daya inilah takdir aku. Aku mesti bersyukur dengan apa yang aku dapat. Kalau difikirkan kembali, memang salah aku tak berusaha dari awal. Mungkin Allah bagi ni sebagai peluang kedua untuk capai cita-cita aku.

p/s : jangan berhenti berdoa. jangan terlintas untuk berhenti berdoa. kalau kita tak ingat Allah, jangan harap Allah nak ingat pada kita.

2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Allah tahu yang terbaik, kan ?
    Maka pasti in yang terbaik , ;)
    Yana doakan yang terbaik....
    Jangan sedih.That's important.

    ReplyDelete