Pages

10 Feb 2012

The Reason I'm Not Got Back To My Village Tonight

Kalau korang baca tweet aku tadi, aku ada kata yang aku akan balik kampung aku malam ni jugak. Sebab nenek aku baru lepas operate pukul 11 pagi tadi lebih kurang. So that's why we need to get back to Shah Alam as soon as possible. Kami terpaksa bertolak esok pagi walaupun dah plan nak balik malam ni. So ini berita baik buat adik-adik aku. Esok depa tak sekolah. Grr =='

So back to the topic. Kenapa tak balik malam ni?

Ok cerita dia macam ni. Family mak cik aku yang duduk kat Kulim dah bertolak balik Shah Alam sebenarnya. Depa bertolak lagi awal daripada family aku. Tapi disebabkan diorang accident kat atas highway, terpaksalah call saudara-mara atau family terdekat ambik diorang. Dan yang terdekat tu lah family aku. So, nak buat macam mana? Ayah aku keluar sorang pergi ambik family mak cik aku tu kat R&R mana entah bawak balik rumah aku kejap. How bout their car? Well mungkin terpaksa tinggal kat sana kot. Tak pon dah ada 'ulat' ambik bawak pergi repair.

Aku dengar kata accident tu teruk jugak lah. Tapi family mak cik aku tu takde lah cedera. Kereta je yang 1/5 rosak. Pak cik aku tu cerita kereta yang dia bawak tu tiba-tiba lost control. Pusing stereng pon tak makan. Kira tayar tu tak ikut stereng. Langgar divider tepi jalan tembus kat blah opposite highway. Nasib baik kereta yang datang tu sempat brek and berhenti depan kereta pak cik aku tu. Tapi masalah pulak datang lepas ada kereta belakang tu tak sempat nak brek so terlanggar kereta yang brek depan kereta pak cik aku tu and hentam kereta pak cik aku sekali. So, melibatkan 3 kereta sekali gus. Sebelah tu treler panjang pulak. Alhamdulillah tak terbabas masuk bawah treler tu.

Dan sekarang family mak cik aku tu beli tiket bas balik Shah Alam malam ni jugak. And diorang dah balik dah pon. Dah tak dak dah kat rumah aku. Anak-anak dia semua tengah tidur waktu tu so takdelah tengok sangat apa yang jadi time accident tu. Family aku? Esok pagi baru balik Shah Alam. Ayah aku penat so tak boleh drive. Boleh balik malam ni tapi, mencegah lebih baik dari mengubat. Kan?

p/s : people out there, do check your vehicle before you begin your journey. don't make others crying loosing just because of a tiny mistakes. so do I. 

No comments:

Post a Comment