Pages

19 May 2012

He's Awesome. He's My Dad.

Salam and peace. Selamat kembali ke blog AWESOME ni. Harap korang nak baca benda mengarut kali ni.

Ada satu hari ni, ayah aku makan tengah hari lambat sikit. Maksudnya bila kitorang adik beradik yang lain dah start makan baru ayah aku mula makan. Sebab ayah aku layan adik aku yang kecik sekali nak makan. Dan tiba tiba adik aku tu nak duduk sebelah ayah aku. So ayah aku suruh aku tukar tempat. Sebab aku duduk sebelah ayah aku. Bukan apa, cuma aku dah memang selalu duduk kat bahagian tu kalau makan.

Lepas tu aku ingat aku nak bergurau lah dengan ayah aku. Aku cakap 'Nanti kawin 2 susah pulak'. Waktu ni aku memang muka selamba depan mak aku. Adik aku yang F4 tahun ni pon kata ' Ya Allah!! Perasan teruk.' Aku pon tergelak la. Mak aku siap cakap 'Adam? Kenapa adam fikir macam tu?'. Ye la, kan orang tua tua dulu cakap kalau tukar tukar tempat waktu makan kawin banyak. So aku saja la cakap macam tu.

Tapi yang paling best bila ayah aku kata, 'Takpa, benda halal.'. Aku waktu tu pon macam 'Wow! Seriously?'. Aku pon tukar lah tempat dengan adik aku yang kecik sekali tu. Mak aku terkejut kata 'Abang? Biar betul abang ni?' with her shock face. Naah~ You'll never know how her face at that time :D

p/s : jangan takut nak buat benda baik. sebab benda baik takkan menakutkan anda di kemudian hari. malah membantu anda. tapi kalau nak kawin 2 pon tanya isteri 1st dulu. kang tak pasal pasal wujud UFO dalam rumah.

1 comment: