Pages

7 Mar 2012

How To : Remove Facebook Timeline

Salam and peace. Agak lama aku tak update blog ni. Aku bukan malas nak update, tapi aku tak tak tahu nak tulis apa. Yelahkan, aku ni bukannya budak bahasa or budak yang aktif dalam bidang penulisan waktu sekolah dulu. Aku pengawas biasa yang biasa buat tugas biasa saja.

So hari ni aku decide nak tulis pasal macam mana nak remove Facebook Timeline yang ramai orang tak suka tu. Aku dah cuba dan ianya menjadi. Korang bukan takat tengok korang punya Timeline ja yang menjadi, tapi korang akan tengok Timeline orang lain pon jadi yang macam dulu balik jugak. Tapi ingat, ada beberapa benda yang korang kena tahu. Why? Nanti aku bagitahu kat ending post ni.

So korang tengok korang punya Timeline macam yang kat bawah ni kan?


So sekarang kita nak remove Timeline tu jadi macam ni.


Macam mana? Senang ja. Timeline removal ni macam application untuk korang punya web browser. Download ikut korang punya web browser kat bawah ni.

Safari : Aku tak tau. Maaf.

Lepas download, korang tutup and bukak balik web browser korang. InsyaAllah menjadi. Kalau tak jadi? Maaf. Aku tak tahu. Ini je yang aku boleh tolong.

Dan warning yang aku nak sebut awal-awal tadi. Kalau guna Timeline removal ni banyak benda pelik boleh jadi, contohnya :


Kalau korang tengok gambar tu, dia tak jadi macam biasa. Mungkin sesetengah orang boleh sabar dengan benda pelik macam ni, tapi aku cuma nak bagi warning kat yang tak kuat sikit tu. Kalau korang tak tahan, korang boleh tukar balik. Nanti lepas download Timeline removal tu korang tahu macam mana nak tukar balik. Ada lagi benda pelik yang aku jumpa tapi aku dah tak ingat. Maaf.

Senang cerita, kalau korang jumpa benda pelik waktu Timeline removal ni enabled, semua tu kerja Timeline removal tu lah. Jangan nak salahkan Facebook pulak.

Ada lagi satu warning aku nak bagitahu. Dan warning penting dan wajib baca kalau korang nak remove Timeline ni dan berpuas hati. Aku ulang, UNTUK KORANG PUAS HATI! OK?

Kalau korang remove Facebook Timeline tu, korang sorang je yang nampak Facebook korang macam asal. Korang jugak boleh tengok Facebook kawan korang yang dah diTimelinekan macam asal balik. Tapi ingat, kawan-kawan korang still akan nampak Facebook Timeline tu lagi. Why? Sebab diorang tak install link yang aku bagi kat atas tu. Sebab link tu untuk application web browser masing masing.

Still tak paham? Ok. Aku terang bagi lagi detail. Korang download application tu untuk korang remove Facebook Timeline kat korang punya web browser. Bukan kawan-kawan korang. Kawan korang still nampak Facebook korang dengan Timeline tu. OK? Kalau tak paham jugak aku tak tahu nak kata apa dah. Habis idea aku nak terang macam mana pon tak tahu. *Aku bukan tergolong dalam orang pandai mengajar. Maaf*

So that's it. Aku harap korang boleh terima apa yang aku sampaikan ni.

p/s : aku punya 'How To' yang ketiga! wow! aku macam tak percaya ja yang aku boleh korek banyak benda kat internet ni. InsyaAllah aku akan cuba buat lagi untuk bahagian 'How To' aku ni. wish me luck :D

3 comments: